استفاده از درایو نوری بعد از جایگزینی

اگر در اندیشه استفاده از Hdd Caddy برای ارتقاء سیستم خود هستید، باید بدانید که با نصب Hdd Caddy عملاً مجبور به قربانی کردن درایو نوری لپ‌تاپ خود و حذف آن هستید. هرچند امروزه استفاده از CD یا DVD تقریباً منسوخ شده و انتقال اطلاعات بیشتر از طریق فلش درایوها صورت می‌گیرد، اما باز هم مواقعی هست که نیاز به استفاده از درایو نوری یا امکانات Blu-ray آن دارید. در این شرایط، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از یک کابل اتصال Slimline SATA-to-USB از درایو نوری خود بهره ببرید.

این کابل در پکیج B قطعه Hdd Caddy بصورت پیش فرض قرار داده شده است و پرداخت هزینه بیشتر قابل سفارش و تهیه می‌باشد.

همچنین می‌توانی به‌طور جداگانه و بعد از خرید پکیج A، درخواست خرید کابل ODD را بدهید و از درایو نوری خود بصورت اکسترنال استفاده کنید.

روش بعدی تهیه قاب درایو نوری و قرار دادن درایو نوری داخل آن می‌باشد. در این حالت درایو نوری داخل قاب در امنیت بیشتری خواهد ولی شما متحمل هزینه بیشتری می‌گردید و شاید از نظر مالی منفعت چندانی در این کار نباشد و هزینه‌ای که در این حالت میکنید نزدیک به هزینه تهیه یک درایو نوری اکسترنال باشد. بنابراین اگر استفاده از درایو نوری شما یک یا دوبار در طول هفته یا ماه است بهترین و کم  هزینه ترین راه استفاده از کابل رابط Slimline SATA-to-USB می‌باشد.

-توجه داشته باشید کابل فوق دارای 13 پین می‌باشد و تنها قابل استفاده برای درایو نوری است (برای اتصال اکسترنال هاردکارایی ندارد). کابل رابط SATA to USB که برای هارد استفاده می‌شود دارای 22 پین می‌باشد.

برای مشاهده ویدئوی آموزشی می توانید به صفحه ویدئوها و نحوه استفاده از درایو نوری بعد از جایگزینی مراجعه کنید.